Živim aktivno sa punom kontrolom astme!
 

GARMIN satovi za trčanje

forerunner 205

Garmin 205 - otkrovenje za trkače

Početkom februara kontaktirao sam generalnog zastupnika Garmin GPS uređaja, kompaniju Infoteam, sa molbom da me sponzorišu sa jednim uređajem iz Garmin Forruner serije. Praksa stranih kompanija je tu već poznata. Promocija njihovih proizvoda i usluga, kao i aktivnosti društveno odgovornog poslovanja podstiču kompanije da sarađuju i sa pojedincima iz društva. Što znači da ne hvataju samo Novake Đokoviće i Saše Đorđeviće, već i i obične ljude kao što smo vi i ja. No, da budem iskren, bio sam skeptičan povodom moguće saradnje. Kako se išta logično može očekivati od jednog biznisa u Srbiji?

Ali, prevario sam se! Jupiii! Jeste retko,  ali se dešava i ubrzo posle mog pisma stigao je odgovor od Petra Maksimovića iz Infoteama “Želim da pohvalim vaš rad, i da izrazim našu spremnost da vam pomognemo.” Konačno Garmin Forerunner 205 je stigao! (Evo ga kompletan review na engleskom od nekog blogera)

veroljub_na_avali

Trčanje na Avali. Jedan krug ima tačno 960 metara.

No, da ne dosađujem previše, evo kako  Garmin uređaji sa GPS-om  pomažu naprednim amaterima i profesionalcima u trčanju, biciklizmu,…

1) Određuju tempo. To je ono što stalno pišem (5:20, misleći na  5 minuta i 20 sekundi za pređeni kilometar) da mi nedostaje  i da je gotovo nemoguće računati napamet. Tempo je u stvari brzina, ali je za trčanje najjednostavnije koristiti jedinicu mere minut:sekundi po 1km. Ovo je bitno jer kad pomnožite ovu brzinu sa 42km dobijete planirano vreme maratona od 3:45:00 :)

2) Pređeni put. Ako danas planirate da trčite 10km ne morate se vrteti po Olimpu 34 kruga po srednjoj traci ili 40 po najmanjoj. Takođe, na Adi ćete tačno znati gde je taj 10km, a ne otprilike stati na nešto manje od polovine drugog kruga. Idite gde god poželite (naravno ne u smrdljivi centar), a uređaj će vam već reći kad dođete do cilja.

3) Arhiva treninga. Ovo je vrlo važno  ukoliko imate cilj i želju da napredujete. Takođe, omogućava vam i da prikažete drugima kako napredujete. Do sada sam  unosio podatke u moj Google Kalendar, a sada imam Garmin Training Center. To je desktop aplikacija koja izgleda fino i radi posao. Pored ove arhive imam i  Garmin arhivu treninga na internetu gde mogu da kačim svoje podatke o treningu.

4) Pređeni put do devojke, faksa, kafića, prodavnice. Hej ovo je ipak “samo” GPS. Stavite ga na ruku kad se šetate i eto u metar tačne informacije koliko ste udaljeni od objekta. Podatak bitan pažnje: od mene (Lekino brdo) do moje cure (Slavija) tačno 2 km i 700m. Ja pretrčao za 13 minuta i 41 sekundu.

5) Gomila drugih “sitnica bez kojih se može”. Npr Google Earth Mape. Sa ovim uređajem otvara se mnogo drugih mogućnosti, što ću tek istražiti. Ubacivanjem podataka iz Training Centra (programčić koji radi sa podacima iz sata -USB-om se prebacuju podaci i puni baterija) u Google Earth mogu da vidim po kojim sam ulicama trčao. Još ima vremena za ove napredne stvari.

6) Nadmorska visina, položaj satelita,  potrošene kalorije, planiranje treninga, virtuelni parter… Već sada vidim da ima stvari koje neću konstantno koristiti. Ali evo simpatičnog grafa mog penjanja na Avali.

uspon na avalu

Uspon na Avalu

Bitna napomena za ovaj uređaj (Forerunner 205) je da on nema pulsometar, tako da ću morati da nosim moje ebay nemačko gov..ce od 4€ sa sobom kada budem želeo da merim pusl.

Na kraju ovaj prvi utisak bih zaključio preporukom:

UKOLIKO STE POČETNIK: Počnite da trčite. Ako izdžite prvih nekoliko meseci i budete istrajni i definitivno uvidite blagodeti trčanja znajte da ste pravi čovek za ovaj sport. Tu negde imaćete krizu motivacije. Eto dobrog trenutka da investirate u ovaj ne baš jeftini uređaj (oko 200€). Otkrićete celu novu dimenziju trčanja, a svest da ste uložili jedan osetan trošak će vas sigurno naterati da još koji mesec trčite. I eto – stvorili ste zdravu naviku koja će vam definitivno promeniti život.

UKOLIKO STE ANGAŽOVANI TRKAČ: Najviše ćete koristiti informaciju o vašem tempu (Pace). Počećete bolje da osećate svoj ritam i tako nećete praviti greške da se recimo preforsirate na početku vašeg vežbanja.

Imate moju preporuku! Ukoliko imate bilo kakva pitanja u vezi uređaja slobodno pitajte.

 

Tags:

 

More Posts in Sport i astma

 
 

Share this Post



 
 
 
  • http://www.gaia.rs Ivan Rečević

    Svaka čast Veroljube :).
    Mnogi vrhunski sportisti imaju astmu, tako da maraton neće biti problem.
    Puno sreće

  • Veroljub

    Hvala Ivane!
    Ja se iskreno nadam da neće biti većih problema sa maratonom :)

  • Nion

    znaci stvarno je dobaR:)

  • Mihailo Lepi Milojevic

    pa cekaj jel bi oni svakome dodelili sat????

  • Boris Z

    Pozdrav! ja se isto rekreativno bavim trčanjem 3x tjedno i zanimalo bi me dali bi svakome dodjelili ovakav sat? stvarno bi puno pomoglo oko rute,pulsa kalorija…imao bi više kontrole nad treningom….

  • http://www.trcanje.rs Veki

    Pa kad bi svakome dodeli, ne znam kako bi baš uspeli da se održe na tržištu :))

    Moj savet ti je da za 30€ kupiš neku spravicu koja ima pulsometar, što je sasvim dovoljno. Ovaj sat nema rute, već samo meri dužinu, te je to za naprednije trkače koji imaju konkretne pripreme za neku trku.

    Mislim da se sat sa GPS-om može naći već od 150-200€, a sam puslometar, bez GPS signala već od 30€

  • Slobodan Petkovic

    Pozdrav svima.evo mog iskustva. Ja imam pulsmetar i radi OK. Меđutimuradim i ovo. kupim Nokia E5 koji ima svoj GPS. Pomislimkako je to dobra stvar budući da ima i karticu gde stane dosta muzike. tako ti ja to koristim i na polumaratonu. Elem sokoćalo mi je dodalo čitava dva kilometra na stazu. Pitam drugaricu koja ima Garmin sat sa pulsmetrom i ona mi reče da je izmerio tačno koliko i treba 21.1KM. Telefon je bio mnogo skuplji od Garmina ali tada nisam tako razmišljao. valjda ću se skrpiti za jedan komad Garmina. Pozdrav svima.

    Boban iz Šumica  

 
 
More in Sport i astma, Trčanje (65 of 77 articles)