Pobedi je! Živi aktivno!

RHMZ - Republički Hidrometeorološki zavod Srbije

Očekivano pobolјšanje biometeoroloških prilika doprineće smanjenju tegoba kod većine hroničnih bolesnika. Izvestan oprez se savetuje osobama sa osetlјivim nervnim sistemom. Od meteoropatskih reakcija su moguće glavobolјa i neraspoloženje.

Facebook

  • Automobili truju Beograd

    Prenosimo vam jedan članak, koji je usko vezan za temu koja nas interesuje. Naime, svaki put kada krenete da u grad, suočavate se sa poznatim problemom – smrad koji dolazi iz auspuha. Šteta što je Beograd tako prljav i smrdljiv grad te se u njemu ne može trčati po ulicama. Ko je, uostalom, video trkača u centru grada? A da ne govorimo o parkovima, koji se svi nalaze van grada na par kilometara.  Jednostavno nije dovoljno zelenila i previše je automobila u gradu. Sve me to jako nervira :(

    Broj automobila u glavnom gradu povećao se na 500.000, iz dana u dan raste i broj ljudi koji obolevaju od ozbiljnih bolesti disajnih organa

    Najveći zagađivači vazduha u prestonici su automobili, pokazalo je poslednje istraživanje kvaliteta životne sredine u Beogradu.

    beograd saobracaj

    Broj automobila u glavnom gradu povećao se na 500.000, dok su sve prosečne godišnje vrednosti koncentracija ugljen-monoksida, azot-dioksida, olova i sumpor-dioksida, koje vode poreklo iz izduvnih gasova automobila, bile iznad dozvoljenih. Iz dana u dan raste i broj ljudi koji obolevaju od ozbiljnih bolesti disajnih organa. Najčešće obolevaju deca. Publikacija o kvalitetu životne sredine u Beogradu upozorava da je saobraćaj sve veći potrošač energenata i proizvođač gasova. Zbog toga je i zagađenost vazduha za gotovo 60 odsto veća nego ranije. Neuralgične saobraćajne tačke i dalje su kod Londona, Nušićeva, Dom Narodne skupštine, Zeleni venac, Cvijićeva, Železnička stanica, Slavija, Vukov spomenik, Gradska bolnica, Karaburma, Autokomanda, Banovo brdo, Novi Beograd i Zemun. Najopasnije mesto za život i dalje je centar grada, a stručnjaci opominju da je neophodno što pre smanjiti broj vozila u centralnoj gradskoj zoni, uz izmeštanje teškog saobraćaja iz gradskog jezgra i stvaranje novih pešačkih zona kako bi se poboljšao kvalitet života u Beogradu.

    Fond Ecotopia uskoro pokreće kampanju „Misli o vazduhu pre nego što ga ugledaš„ sa ciljem širenja svesti o neophodnosti smanjenja aero-zagađenja u Srbiji. Ova kampanja pre svega će se obraćati vozačima automobila preporukom da na svim semaforima koji „traju” duže od 30 sekundi isključuju motore i na taj način smanjuju štetnu emisiju CO2. Ecotopia vas podseća da je lični doprinos ključan za očuvanje životne sredine.

    Preporuke

    n Izbegavajte „potpisivanje” i agresivnu vožnju! Snažno pritiskanje pedale za gas ne samo da povećava potrošnju benzina, već i drastično povećava stopu zagađenja.

    n Izbegavajte naglo davanje gasa i naglo kočenje!

    n Poštujte brzinska ograničenja! Vožnja od 120 km/h umesto 100 povećaće potrošnju goriva za oko 10 %, a može drastično da poveća i količinu izduvnih gasova.

    n Izbegavajte kreni-stani vožnju! Takva vožnja sagoreva benzin i time povećava emisiju zagađivača koji formiraju smog.

    n Izbacite nepotreban prtljag! Nošenje dodatnih 50-ak kilograma povećava potrošnju goriva za oko jedan procenat.

    n Koristite automatski menjač umesto manuelnog! Kada vozite sa manuelnim menjačem, menjajte što pre brzinu, jer vožnja u većoj brzini smanjuje broj obrtaja motora u minutu, a smanjiće i potrošnju goriva i trošenje motora.

    n Oprezno sa klimom! Klima-uređaj povećava potrošnju goriva, štetnu emisiju i raspršivanje tečnosti opasnih za životnu sredinu.

    n Održavajte gume optimalno napumpanim! Svaki kilogram i po vazduha ispod propisane norme pritiska povećava potrošnju goriva za oko jedan procenat.

    Izvor: PressOnline

    Similar posts
    • Uticaj hladnog vazduha na disanje Zima i dim – najgora kombinacija za napad astme Koliko niske temperature i oštar i hladan vazduh zaista nepovoljno utiču na astmatičare najbolje pokazuje podatak do koga su došli stručnjaci iz Kliničkog centra Srbije. Prof. dr Vesna Petrović Bošnjak, direktor Poliklinike Kliničkog centra i predsednik Udruženja za astmu (sajt je postojao ali više ne), ustanovila [...]
    • Beograd baš smrdi Danas sam odlučio da odem po svoje nove vizit karte ( i moje prve u životu :) laganim džogiranjem do centra grada. Po planu mog treninga danas je bilo sat vremena veoma laganog trčanja (6:30 minuta po km), što je otprilike od mene do centra i nazad.  Beligrad je posebno prljav u ovom periodu kada [...]
    • Znate li zašto je važno gde trčite? Nakon mog povratka iz Nemačke, gde sam stvarno bio super što se tiče astme, prosto sam se začudio koliko Beograd smrdi. Tih prvih dana nisam uopšte mogao da izlazim napolje. Štutgart iako industrijski grad, ima puno zelenih površina. Park koji mi je bio na 4 minuta laganim trčanjem se zove Hohenapr Killesberg i to prvo [...]
    • http://danilo.segan.org/ Данило

      Када наша влада скупи храброст да не игра улогу социјалног радника, и кад престане и сама да крши законе (па на пример дозволи увоз већег броја загађивача који не испуњавају Еуро 3 захтеве — као са дозвољавањем пререгистрације кршева регистрованих у иностранству), ситуација се може променити без имало муке.

      Прописати минимум еуро 3 моторе који имају већ довољно низак праг загађења у поређењу са просечним кршевима на нашим улицама. Колико знам, од следеће године остајемо без оловног горива, а ове две ставке би сигурно смањиле број аутомобила на улицама града за 1/3, ако не и за више.

      О осталом, лако је причати, али тешко испунити. Када градски превоз достигне одговарајући ниво (укључујући и смањење загађења), потреба за аутомобилима ће бити све мања, и „дневне миграције становника“ (до посла/школе и назад) ће се махом спроводити градским саобраћајем.

    • Marija

      Ovo je tema o kojoj treba još dosta pisati! Automobili truje sve gradove. Pozdravljam Fond Ecotopia i kampanju, kojoj će se priključiti.
      I mene sve to jako nervira, mada Novi Sad ima dosta zelenila i parkovi su nam usred grada. Ali automobila je zaista previše i mnogo nas truju.

    • Marija

      Mi smo u Novom Sadu jedno vreme imali ekološke semafore, na kojima je bilo obavezno gasiti motore. Ko je izbacio te semafore i zašto, moraću da pokrenem akciju i to istražim.

    • Veroljub

      Ovde na sajtu pored toga što pišemo o ovome pokušavamo da skrenemo pažnju ljudima sa astmom i roditeljima bolesne dece ne samo da se čuvaju zagađenja, nego da biraju uvek bicikli ili da idu pešaka.

      Bicikl ili hodanje, trčanje ne samo da će vam doneti koristi usled fizičke aktivnosti nego ćete i manje zagađivati okolinu.

      Sve ovo je tako lepo povezano i jasno, što bi rekli Common Sense da ga samo treba prihvatiti i učiniti nešto za lično zdravlje i zdravlje ljudi oko nas.

      p.s. Čitam neki članak u Politici o Kubi gde su ljudi zdraviji od nas (a imaju najmanje novca koji odvajaju za zdravstveno osiguranje). Kubanci često idu peške da bi izbegli gužve. Em su zdravi em izgledaju fino i lepo (mislim na kubanke) :)))