Vitamin C

Vitamin C

Pojačane doze vitamina i minerala nemaju značajnijeg efekta za trenutnu zaštitu od gripa.  Jedna od vodećih zabluda je uzimanje vitamina C. On je važan vitamin i koristi imunitetu, međutim dnevna doza koja nam zaista treba je jako mala i može se namiriti komadićem voća ili salate koje pojedete u roku od nedelju dana, a ne dnevno. Sve iznad toga prolazi kroz naš probavni sistem kao višak i izbacuje se iz organizma. Slična je stvar s vitaminom D, s tim da uzimanje prevelikih doza, za razliku od vitamina C koji se izbacuje, može i štetiti. Vitamini mogu koristiti samo izrazito slabim pojedincima čiji je organizam krajnje iscrpljen i u nedostatku važnih hranjivih sastojaka.

Vitamin C ne štiti od prehlade, objavio je nemački institut za kvalitet zdravstva IQWiG pozivajući se na istraživanje Cochrane Collaborationa.

U istraživanju te međunarodne zdravstvene institucije učestvovalo je više od 11000 ljudi. Jedan deo učesnika uzimao je placebo, a preostali su uzimali najmanje 0,2 grama vitamina C dnevno.

Osobe koje su uzimale veće količine vitamina C pošto su se prehladile, nisu primetile nikakvu razliku u trajanju i intenzitetu bolesti. Učesnici koji su uzimali vitamin C pre nego su se razboleli trajanje bolesti skratilo se u proseku za manje od jedan dan.

IQWiG je istakao da neki prehrambeni preparati sadrže i do gram vitamina C, što je deset puta više od preporučene dnevne doze. Naše telo ne može apsorbovati tako velike količine, tako da se većina vitamina C  izlučuje kroz urin nekoliko sati kasnije.

Prevelike količine tog vitamina mogu izazvati dijareju, upozorio je IQWiG.

Najbolja prevencija

Higijenske mere, poput pranja ruku, vetrenja prostorija, dezinfekcije radnih površina sredstvima na bazi alkohola i nošenja maski (kako bismo sprečilii širenje s obolelih na zdrave), najbolje su nam za sada dostupne mere prevencije.