Naišao sam na super članak na sajtu Zdrav život, koji su oni uočili na Science Daily. Mislim da je ovo može biti interesantno za sve koji se pitaju o uzrocima astme, iako se to u ovom tekstu ne spominje.

Ovo je i u skladu sa dosadašnjim znanjima da riblje ulje može pomoći kod astme. Ja sam tek sada počeo da uzimam riblje ulje da bi se ugojio, ali već neko vreme grickam sirovi lan (meni ima sličan ukus ko riba). Dosta omega 3 masti ima i u orahu i naravno ribi.

Trebalo bi proveriti kako i koliko se astma javlja u skandinavskim državama (i gde god) čiji se stanovnici dosta jedu ribu.

Hrana bogata sa Omega 3 masnim kiselinama

Hrana bogata sa Omega 3 masnim kiselinama

Tokom prošlog veka, promene u zapadnom načinu ishrane uzrokovale su povećan unos omega-6 masnih kiselina u poređenju sa unosom omega-3 masnih kiselina. Mnoge studije su pokazale da je ova promena doprinela uvećanom riziku od inflamacije, povezanom sa autoimunim oboljenjima i alergijama, a nedavno je sprovedena još jedna odgovarajuća studija na istu temu.

Studiju su sproveli naučnici sa Medicinskog fakulteta Univerziteta Wake Forest, Vinston-Salem, u Severnoj Karolini, a publikovana je ove godine u naučnom žurnalu Journal of Biological Chemistry.

Antropološki podaci sugerišu da su čovekovi preci većinom ”držali” proporciju 2:1, za omega 6 i omega 3 masne kiseline, a danas, u Zapadnim zemljama, ova proporcija iznosi 10:1.

Pošto omega masne kiseline mogu da budu pretvorene u anti-inflamatorne molekule, veruje se da bi navedene promena u režimu ishrane mogla da da bude remetilački faktor za odgovarajuću ravnotežu između za- i protivinflamatornih agenasa, a koji rezultira uvećanjem broja sistemskih upala.

Jedna kašičica lana na dan

Jedna kašičica lana na dan

Dr Flojd Čilton i njegove kolege želeli su da ispitaju potencijalnu mogućnost drugačijih efekata, promenom odnosa masnih kiselina i razvili strategiju intervencije u domenu dijetnog režima, u kojoj je 27 osoba bez zdravstvenih smetnji, bilo na kontrolisanoj dijeti, u trajanju od preko pet nedelja, uz primenu odgovarajuće omega6/omega3 proporcije.

Naučnici su pronašli da su mnogi geni koji stvaraju inflamaciju bili primetno stišani u poređenju sa stanjem pri prethodnom režimu ishrane, uključujući i signalizirajući gen za protein označen kao PI3K, kritični rani faktor kod autoimunih odgovora i odgovora alergijskih inflamacija.