Umesto da započnemo priču o štetnosti pušenja, koji sve već znamo, predložemo vam par korisnih saveta (iz ličnog iskustva) koje zaista pomažu kod odvikavanja od pušenja.

Kada ostaviti cigarete?

Najbolje vreme za ostavljanje duvana je u dane mladog meseca i u dane posta. Tada hrana koju jedemo ne podstiče nagon za nikotinom.

Namirnice u borbi sa cigaretama

Sok od pomorandže

Organizam pušača “ubija” C vitamin! U organizmu pušača on se vrlo brzo raspada, a nikotin polagano zauzima njegovo mesto. Zbog toga je jako važno nadoknaditi dnevne doze vitamina C, a samim tim će se i smanjiti potreba za nikotinom.

Pomorandža je idealna. Ima velike rezerve „C“ vitamina, nije kisela kao limun niti gorka kao grejfrut. Odmah po buđenju popite veliku čašu od sveže ceđenog soka od pomorandže, pa pokušajte da zapailte cigaretu. Neću biti tako „slatka“.

Brokoli i kupus

Brokoli je poznat kao „čuvar“ pluća. Kupus uopšte veoma dobro deluje na naš organizam i štiti nas od bolesti pluća. Brokoli sadrži sulforapiun (hemijsko jedinjenje) koji povećava aktivnost NRF2 gena, a taj gen štiti pluća od povrede tkiva. Naravno to ne znači da treba da jedete brokoli i da nastavite sa pušenjem. Nema namirnice ili leka koji može da savlada sve štetne materije unete cigaretom!

Jabuke

Da li se sećate kako su nam govorili kad smo bilo mali „jedna jabuka na dan, lekar iz kuće van“.

Čini mi se da naročito muškarci koji puše obično ne vole jabuke. Polse jedne pojedene jabuke, cigareta mnogo manje prija. Zato umesto cigarete jedite jabuke. Od jabuke se može napraviti i uskusan sok. Veoma je krisno i jabukovo sirće.

Celer

Ako pre pušenja pojedete salatu od celera, ukus cigarete se menja. Na sličan način deluju i tikvice, krastavac, plavi patlidžan, pasulj i špargla.

Mleko

Još jedna namirnica posle koje se kvari ukus cigarete. Pre svakog pojušaja da zapalite cigaretu, popijte malu šoljicu mleka. Ukus cigarete će biti gorak.

Crno vino

Čaša crnog vina dnevno, smanjuje rizik od kancera pluća kod pušača. Osobe koje su povremeno ili stalno pušile, a pile po čašu crnog vina dnevno, mnogo su se lakše izborile sa prestankom pušenja. Crno vino sadrži resveratrol i flavonoide koji daju taj povoljna efekat. Ne preterujte i zapamitite: samo jedna  čaša vina dnevno!

Voda, iznutra i spolja

U fazi borbe protiv  cigatete preporučujemo što više vode, obične ili blagomineralne. Već svi znamo da treba piti najmanje 2 litre vode dnevno. Voda čisti i ispira naš organizam. Kad osetite želju za cigaretom  popite veliku čašu vode. To pomaže da se prebrodi kriza.

Što češće kupanje i tuširanje u toku dana pomoćiće da nikotin što pre izađe iz pora. Ako se doda još neki piling sapun ili morska so efekat je bolji.

Obavezna fizička aktivnost

Krenite da upražnjavate neku fizičku aktivnost, najbolje je trčanje. Za početak lagano.

Zabranjeni proizvodi tokom odvikavanja od cigarete

U fazi „zbogom cigarete“zabranjene namirnice su alkohol, kafa i čaj.

Poznato je da se cigareta rado pali posle čašice alkohola i uz kafu. Alkohol sužava svest, pa se čini da ti što ste se latili cigarete i nije tako strašno. Pušači tvrde da kombinacija alkohol – cigareta ima tako divan ukus i pruža vrsno zadovoljstvo – no, i pored toga što se mnogima ova kombinacija čini kul, ona je samo prečica do infarkat i malignih obolenja.

Drugi nerazdvojni par su kafa-cigarteta, a trio alkohol-kafa-cigareta su vaš smrtni neprijatelj. Zato da bi pobedili jakog naprijatelja, najpre ga razdjovijite.

Ako se iz jelovnika izbaci alkohol, slano, prženo i masno meso i mesne preređevine, biće vam mnogo lakše da se oslobodite pušenja.

Slatkiši, čak i oni posni (kao sušeni i kandirano voće) takođe treba izbegavati. Njihov ukus aktivira centar zadovoljstva u mozgu, te to lančano povlači i žudnju za nikotinom.

Kad se budeti rešili loše navike, tj pušenja cigareta možete postepeno uvoditi zabranjene namirnice.

Svima želimo uspeh u borbi protiv pušenja.