novi sadNeverovatno za kakve napore je stvoreno ljudsko telo. Današnjih pretrčanih 30 km na Adi zaista daje samopouzdanje čoveku. Mislim da bi je za svačiji psihičko zdravlje dobro da postavi neki fizički cilj i da ga ispuni. Bićete sigurniji i nećete se plašiti različitih bolesti npr mogućih napada astme. Moj najogori mogući scenarijo, koji mi prođe kroz glavu, je da tih dana oko trke budem imao probleme sa plućima :( Astma je baš zbog toga skroz neverovatna bolest – može vam biti super danima i onda odjednom, iz vama nerazumljivih razloga da dobijete pogoršanje. No, sve ovo što radim ima za cilj da smanji verovatnoću da se tako nešto dogodi.

E da, digresija upoznao sam čoveka sa trkačkog foruma Igora Vujičića, a prepoznali smo se se sa slika na internetu. Super momak, a i ja volim kad mi neka aktivnost omogući da upoznam kvalitetne ljude. On je čovek koji je pisao o zagađenju vazduha

Eto, jednog možda finog saveta… Postavite sebi cilj npr da za koji mesec dogurate do 180 minuta trčanja nedeljno. Počnite veoma lagano, miksovanjem hodanja i veoma sporog trčanja, a nek vam cilj bude za početak da trčite bez prekida 20-30 minuta.  Nakon toga postavite cilj da trčite 90 minuta nedeljno. Pa polako povećavajte nedeljnu minutažu. (Skrenuo bih ovde pažnju da se prvo obavezno posavetujete sa lekarom) Svaki postignuti cilj je mala pobeda i značiće vam kao čoveku.. O koristima i blagodeti sporta da ne govorimo.

Inače pored dr Jarić, koja je uz sajt od samog početka, javila mi se i gospođa Marija Blažić, koja je i sama imala ideju da piše o astmi i njenom iskustvu sa ovom bolešću. Verujem da ćemo svi zajedno imati prilike da saznamo korisne informacije koje gospođa Blažić bude delila sa nama. Ovo je još jedan od odličnih primera kako možete pomoći drugima i kako se možete uključiti u rad sajta. Upravo tako sam i zamislio sajt www.astma.rs, kao mesto podrške i mesto informisanja. Mesto živih priča, a ne nekih dosadnih tekstova koje ljudi brzo zaboravljao ili ih uopšte ne čitaju.

29. marta je i Novosadski polumaraton (ovde imate spisak svih trka – zahvaljujići Vuji) na kome ću učestvovati. Ukoliko ste u blizini eto prilike da svratite i popijemo piče :)

Znam da je ovih par poslednjih članaka bilo pretežno o trčanju, ali obećavam da će sledeće nedelje biti više članaka vezanih za astmu i za početnike u sportu. Nakon što vas detaljno informišem kako da počnete sa vežbanjem, nećete imati izgovora i moraćete da počnete da se bavite sobom.

Ukratko:

Ako imate klinca koji ima astmu: Sport je maltene obavezan. Evo vam citat dr Jarić o tome, a pročitajte i nešto više o mom detinjstvu i sportovima kojima sam se bavio.

Ako ste stariji i imate astmu: Nemojte da mislite da je kasno za sport i da vam bude glupo. Prošetajte jedan krug oko Savskog jezera (Ade Ciganlije) nedeljom oko 11, 12 sati i pogledajte koga je najviše u šetnji, brzom hodanju i trčkaranju i vožnji rolera. Stariji  (starjiji od mene :) ljudi u pedestim, šesdesetim, ali i puno baka i deka.